|
| Autor | Mesaj |
|---|
Andreea

Numarul mesajelor: 15007 Varsta: 25 Localizare: Arad DESPRE NOI: mama:Andreea
bebe:Alexandru-Andrei
Data de inscriere: 08/07/2008
 | Subiect: Topit dupa ciocolata? Vin Noi 21, 2008 10:12 am | |
| Nu e nimic rau in asta, cu conditia sa stii de la ce varsta are voie copilul tau sa rontaie delicioasele tablete si in ce cantitate.
Sugarilor este interzis sa li se dea cacao sau ciocolata. Incepand de la 1 an si jumatate, in cana cu lapte de 250 ml se poate adauga o jumatate sau o lingurita rasa cu cacao; tot dupa aceasta varsta, micutul are voie sa rontaie o tableta mica de ciocolata, preferabil alba sau una cu lapte.
Pana la varsta de 3 ani, sunt interzise tabletele cu adaos de alune faramitate, pentru ca exista pericolul ca micutii sa se inece cu ele. Tot in jurul acestei varste, copiii au voie prajituri cu crema de ciocolata/cacao, avand grija ca portiile sa nu fie exagerat de mari.
Copiii sunt mari amatori de dulciuri. Trebuie sa fii tare ca sa tii piept insistentelor lor. Nutritionistii spun ca fructele sunt cea mai buna alternativa la dulciuri, insa daca micutul refuza tot si cere in gura mare bomboana sau acadeaua favorita, atunci o tableta mica de ciocolata cu lapte este cel mai bun compromis.
Cei mici sunt innebuniti dupa ea! Intrebarea e daca facem atat de bine pe cat credem cand le dam cate o bomboana ori o tabletica de ciocolata. Este periculoasa?
Pulberea de cacao si, implicit, ciocolata neagra, contine un alcaloid, teobromina, ruda mai indepartata si mai putin puternica a cafeinei (continuta in cafea) si a teinei (componenta a ceaiului oriental).
In cantitati mici, teobromina iti confera o stare de bine, de vioiciune, de energie. De cum ai depasit pragul de toleranta, care variaza de la un individ la altul, apar fenomene neplacute, mai ales pentru copii: agitatie, neliniste, lipsa de coordonare a miscarilor, insomnie. De aceea, nici cacaua si nici ciocolata nu pot fi date sugarilor!