| | De ce devin copii rasfatati | |
|
|
| Autor | Mesaj |
|---|
edural


 Numarul mesajelor: 121 Varsta: 37 Localizare: bucuresti Stare de spirit: buna Data de inscriere: 25/03/2008
 | Subiect: De ce devin copii rasfatati Joi Mar 27, 2008 5:38 pm | |
| Multor parinti le este greu sa-si refuze copilul si se straduiesc sa-i indeplineasca orice dorinta, uneori chiar inainte sa fie exprimata. Dar a fi un parinte bun nu inseamna a ceda mereu in fata copilului.
Unui bebelus, mama trebuie sa se straduiasca sa-i satisfaca toate nevoile. Micutul are nevoie sa se simta in siguranta, iar acest sentiment ii este oferit numai de caldura si apropierea mamei. Totusi, atunci cand copilul mai creste, mama trebuie sa invete sa faca diferenta iintre ceea ce este intr-adevar important pentru copilul ei si ceea ce el face pentru propria comoditate sau placere.
Un bebelus alintat?
Specialistii sunt de parere ca pana la 6 luni bebelusul poate si chiar trebuie alintat, caci nu exista riscul ca acesta sa devina mai tarziu un copil rasfatat. Asadar, ia-l iin brate cand plange, caci sugarul are nevoie sa simta apropierea mamei, mangaierea ei, tot asa cum are nevoie de portiile zilnice de lapte. Pana sa se nasca a fost foarte aproape de mama sa, iar venirea pe lume este pentru el o schimbare uriasa si trebuie sa se acomodeze cu noile conditii. Plansul este singura modalitate prin care micutul te poate anunta ca nu iii este bine: iii este foame sau este ud, iil doare ceva sau, pur si simplu, are nevoie de apropierea ta. Strange-ti copilul la piept si poarta-l iin brate fara mustrari de constiinta ca iil rasfeti. Bebelusul va sti ca poate iintotdeauna sa conteze pe mama lui, ca nu va ramane niciodata singur cu tristetea, frica sau durerea. Psihologii afirma ca cei care iin copilarie sunt adeseori stransi la piept si leganati de mama lor vor deveni niste adulti mai linistiti, mai siguri pe sine si cu mai putine probleme emotionale. Chiar daca micutul este hranit la piept sau cu biberonul, medicii sustin cu hotarare ca este bine sa-l hranesti ori de cate ori doreste, si nu respectand un anumit orar. Copilul cere adeseori de mancare numai pentru a se gasi din nou iin bratele mamei: suge putin si adoarme imediat la piept. Nu iii fura aceste momente care sunt pentru el adevarate clipe de fericire. Da-i biberonul cu lapte sau strange-l la piept de fiecare data cand ti-o cere, chiar daca ai senzatia ca plansul dupa mancare este doar un pretext. De asemenea, daca cel mic iincepe sa planga imediat ce nu te mai vede iin fata ochilor iinseamna ca se simte iin siguranta doar cand te are iin preajma. Nu ezita sa-l iei cu tine iintr-o alta camera sau iin bucatarie. Poti sa-l asezi langa tine iin carucior sau iintr-un premergator. Copilul va fi atunci mai linistit si tu te vei putea ocupa nestingherita de treburile casei. Totusi, niciunui bebelus nu-i poti “permite” orice. De exemplu, sa se obisnuiasca sa doarma cu tine iin pat. Uneori iiti cere de mancare atat de des iin timpul noptii, iincat, practic, doarme mai mult iin patul tau decat iin al sau. Pentru tine este mai comod, caci nu trebuie sa te ridici mereu. Totusi, daca o sa-i permiti sa-si petreaca toata noaptea langa tine, odata cu trecerea timpului va fi din ce iin ce mai greu sa-l obisnuiesti sa doarma iin patutul sau. Asadar, dupa ce mananca asaza-l iin patut. Nu ceda tentatiei de a-i cumpara copilului tau de doar cateva luni zeci de jucarioare. De obicei, cand e mic, se ataseaza de una singura, cu care se joaca mereu. Nu-i foloseste la nimic sa aiba cutii iintregi de jucarii.
Parinti prea iingaduitori
Copiii nu se nasc rasfatati, dar devin cand adultii din preajma lor (parinti, bunici) sunt prea permisivi si mereu dispusi sa le satisfaca toate dorintele. Daca parintii nu stabilesc niste reguli si limite clare, copilul va iintelege ca el detine puterea iin familie si, drept urmare, se va comporta ca un conducator. Va pretinde sa i se faca imediat pe plac, iar daca vreunul dintre “supusi” va iindrazni sa se opuna, micul tiran va protesta cu crize de nervi, tipete, agresivitate verbala sau chiar fizica. De ce sunt unii parinti prea iingaduitori cu copiii lor? Deoarece confunda nevoile copilului cu dorintele sale. Copilul trebuie sa manance, de acord, dar nu ce si cand vrea el. Are nevoie si de jucarii, dar nu de cutii iintregi de masinute, tractoare, mingi sau papusi. A-l iubi iinseamna sa raspunzi nevoilor sale, si nu sa-i oferi tot ce-si doreste. Pe undeva, este firesc, dar nu si corect sa-ti doresti sa-i oferi odorului tau tot ce tu nu ai avut iin copilarie. Procedand astfel iinsa, iii faci rau si lui, si tie. Daca nu intervii la timp, copilul va avea probleme la gradinita si la scoala. Ceilalti copii iil vor evita din cauza ca va fi prea egoist si ca va iincerca sa-i conduca (face pe seful). Nici adultii nu-l vor iindragi prea mult din cauza obrazniciei si a pretentiilor exagerate. In cele din urma, pana si voi, parintii, va veti satura de comportamentul lui. Dupa varsta de un an, trebuie sa iincepi, iincet-iincet, sa-i impui anumite reguli pe care el sa le respecte. Aceste bariere iil ajuta sa iinteleaga faptul ca parintii sunt cei care decid si ca el nu este buricul pamantului. In concluzie, dragi parinti si bunici iubitori, daca iii acceptati prea multe toane, daca iii oferiti toate jucariile si dulciurile la care pofteste, daca nu iii stabiliti limite sau iii permiteti sa le iintreaca frecvent fara sa-l pedepsiti, veti obtine un singur rezultat: un copil rasfatat. Si, retineti un aspect important: un copil rasfatat, care a fost iinvatat sa obtina totul prea usor, fara pic de efort, nu este un copil pregatit cu adevarat pentru viata.
Calea de mijloc - iubire fara rasfat Cum ar trebui sa procedezi ca sa nu-ti transformi copilul iintr-un mic monstru capricios si obraznic? * Parintii au dreptul si chiar responsabilitatea de a-i stabili copilului anumite reguli si limite rezonabile, adaptate varstei si capacitatii sale de iintelegere. De asemenea, modul prin care iil convingi sa respecte regulile trebuie ales tot iin functie de varsta lui. Pe un copil de 2 ani nu-l poti disciplina cu vorbele, iinsa joaca poate da rezultate bune. La varsta de 4-5 ani, cand deja iintelege mai multe, cuvintele au un oarecare efect asupra lui, dar nu uita ca judecata sa este iinca departe de a fi matura. Unui copil nu-i strica sa auda din cand iin cand cate un “Nu” categoric. Nu te teme, te va iubi si daca iii interzici unele lucruri. Insa ai grija sa nu cazi iin extrema cealalta. Nu-l “bombarda” cu interdictii si reguli: pana la varsta de 3 ani nu stabili mai mult de 4-5 reguli (de exemplu: sa-si stranga jucariile, sa nu va iintrerupa cand vorbiti, sa nu loveasca altii copii, sa te asculte cand iii spui “nu”). Un copil de peste 4 ani va fi capabil sa respecte mai multe reguli (10-20). * Fii constant iin decizii. Daca azi i-ai spus “nu” cand ti-a cerut insistent ciocolata chiar iinainte de masa de pranz, maine nu spune “da”, altfel iiti subminezi autoritatea. In schimb, ofera-i posibilitatea sa decida iin lucrurile marunte: sa-si aleaga povestea pe care sa i-o citesti seara, iinainte de culcare, jucaria pe care vrea s-o ia iin parc, hainele cu care se iimbraca... Incet-iincet, iisi va da seama iin care situatii are un cuvant de spus si iin care nu. * Nu te lasa impresionata de toanele lui. Plansul este o reactie fireasca a copilului atunci cand se confrunta cu o schimbare sau cand se simte frustrat. Daca atunci cand ai refuzat sa-i cumperi o noua papusa sau masinuta (desi are acasa zeci) copilul iisi manifesta nemultumirea prin tipete, tavaleli, rugaminti, plansete, ignora-l, oricat de greu ti-ar fi. Nu-i tine predici, nu-l pedepsi si nu-l jigni. Lasa-l sa se linisteasca si apoi explica-i refuzul tau: “Da, iintr-adevar, jucaria aceea e adorabila. Stiu ca ti-ai dori iin fiecare zi una noua, dar acest lucru este imposibil. Poti face cat scandal vrei, ca tot n-o s-o cumpar”. Un lucru important: nu trebuie sa-i oferi argumente iin orice situatie. Uneori este suficienta explicatia: “Pentru ca asa spun eu”. * Fa diferenta iintre nevoile si dorintele sale. De exemplu: iii este foame, deci trebuie sa-l hranesti. De acord, iinsa nu trebuie sa-i dai sandvisul imediat. Nu va pati nimic daca va astepta iinca 5 minute. * Invata-l sa se joace singur. Sarcina ta este sa-i oferi jucarii, carti, creioane colorate, sarcina lui este sa le foloseasca. Chiar daca te joci zilnic cu el cateva ore, asta nu iinseamna ca trebuie sa devii tovarasul lui de joaca permanent. Fa-l sa iinteleaga ca nu iintotdeauna poti petrece cu el mult timp. Uneori esti ocupata, nu ai chef sau te simti rau si atunci trebuie sa se joace singur, fara sa te deranjeze la fiecare 5 minute. Chiar si un copil de un an se poate juca singur 15 minute. La varsta de 3 ani, cei mai multi dintre copii se pot juca singuri jumatate din timp. * Nu-l recompensa de fiecare data cu obiecte sau dulciuri. A fost cuminte, te-a ascultat, s-a comportat frumos? Categoric merita o rasplata, dar nu neaparat una materiala. Lauda-l, incurajeaza-l, spune-i cat de mandra esti de el. Gresesti daca de fiecare data ii oferi o jucarie noua sau o ciocolata. * Daca te iintrerupe constant cand vorbesti cu altcineva, atrage-i atentia ca nu este frumos ce face. La inceput, apropie-te de el, mangaie-l, asculta-l, apoi cere-i sa se joace singur pana termini conversatia, explicandu-i ca abia atunci vei putea sta de vorba cu el. Daca nu te asculta, fii categorica. Trimite-l in camera lui si ignora orice obraznicie si nebunie pe care o face ca sa fie bagat in seama. Va invata curand ca sunt momente iin care trebuie sa astepte. * Nu incerca sa-l salvezi din orice situatie. Unele schimbari din viata lui, precum iinceperea gradinitei sau a scolii sau mutarea intr-o noua locuinta, sunt factori de stres firesti. Aceste situatii ii ofera iinsa sansa sa invete cum sa-si rezolve problemele. Fii iintotdeauna alaturi de el, dar lasa-l sa se descurce singur atunci cand stii ca poate. Altfel, intotdeauna va da fuga la tine pentru orice nimic. * Invata-l sa respecte drepturile adultilor. Copilul are nevoie de dragoste, hrana, imbracaminte, siguranta, dar si nevoile celor mari sunt importante. Dorintele copilului (de exemplu, mai mult timp pentru joaca sau o poveste in plus seara la culcare) nu trebuie sa fie mai importante decat nevoile adultilor. Le vei satisface numai daca poti, in functie de timpul pe care il ai la dispozitie. * Nu te simti vinovata ca nu poti petrece prea mult timp cu el. Milioane de mame (si tati) din iintreaga lume sunt iin aceeasi situatie - muncesc 8-12 ore pe zi si iisi vad copilul abia seara tarziu. Jucariile si hainele nu vor iinlocui asta. Incearca doar ca putinele momente pe care le petreceti iimpreuna sa fie pline de caldura, iubire si atentie.
Este copilul tau rasfatat? Daca, vrei-nu vrei, esti de acord cu mai mult de 4-5 dintre afirmatiile de mai jos, concluzia este clara: copilul tau e rasfatat. 1. Nu te asculta niciodata cand iii ceri sa faca un anumit lucru. 2. Nu respecta regulile stabilite iin casa si nu-ti accepta sugestiile. 3. Indiferent de situatie, vrea sa fie iin centrul atentiei. Intrerupe iin mod regulat conversatiile adultilor, iar cand aveti musafiri nu puteti sta o clipa linistiti. 4. Protesteaza ori de cate ori iii interzici ceva. 5. Insista, uneori cu plansete si tipete, sa obtina imediat ce vrea. Intr-un final cedezi si iii faci pe plac. 5. Eviti sa-l iei la cumparaturi sau sa iesi undeva iimpreuna cu el pentru ca atunci cand nu-i faci pe plac sau nu-i cumperi ceea ce vrea face “crize de nervi”: se tranteste pe jos, bate din picioare, tipa, plange. 6. Nu vrea sa se joace singur mai mult de 5 minute si te solicita pentru orice fleac. 7. Le cere excesiv de multe celor din jur si iincearca sa-i controleze. |
|
 | |
GABITA

 Numarul mesajelor: 627 Varsta: 33 Localizare: bucuresti Joburi/Distractii: asistenta medicala Stare de spirit: o mamica implinita Data de inscriere: 26/03/2008
 | Subiect: Re: De ce devin copii rasfatati Vin Mar 28, 2008 2:03 pm | |
| recunosc ca gabita este un rasfatat si un alintat, dar find primul copil nu am putut sai refuz nimic. Din cele 7 afirmati gabita se regaseste in 4 dintre ele, 3,4,5,6 |
|
 | |
florares


 Numarul mesajelor: 136 Varsta: 37 Localizare: SIMERIA Stare de spirit: viata mea sunt ei: RAUL,RAULA si RARES DESPRE NOI: mami-FLORI.- tati-NICU si copii RAUL,RAULA si RARES Data de inscriere: 25/03/2008
 | Subiect: Re: De ce devin copii rasfatati Sam Mar 29, 2008 6:04 am | |
| devin rasfatati pentru ca le facem toate poftele .....dar poti sai refuzi? :pig: |
|
 | |
petruta

 Numarul mesajelor: 3923 Varsta: 32 Localizare: bucuresti Joburi/Distractii: asistenta medicala Stare de spirit: o mamica fericita DESPRE NOI: mama: Petruta, tatal: Viorel, copilul: Leonardo Gabriel Data de inscriere: 24/03/2008
 | Subiect: Re: De ce devin copii rasfatati Sam Mar 29, 2008 8:54 am | |
| nici eu nu-i pot refuza nimik, :23: sunt prea dragalasi si frumosi, si cand se mai uita cu ochisori lor micuti ca 2 perlute ma topesc de tot :pig: |
|
 | |
simohrencsar

 Numarul mesajelor: 2239 Varsta: 31 Localizare: lugoj Stare de spirit: vesela Data de inscriere: 24/03/2008
 | Subiect: Re: De ce devin copii rasfatati Sam Mar 29, 2008 1:41 pm | |
| noi ne rasfatam copii dar care parinte nu face asa(mai sunt si excepti dar mai rar)eu recunosc ca am facut din fetita mea o rasfatata dar ma si asculta de cele mai multe ori,singurul lucru care nu ii place este sa se joace singura ::: |
|
 | |
Vizitato Vizitator

 | Subiect: Re: De ce devin copii rasfatati Mar Apr 01, 2008 3:51 pm | |
| si eu o rasfat ..............si de fapt toate rudele o rasfata mereu cand o vad....si deja a invatat sa se alinte printesa...e o scumpa mica...eu una nu ma pot abtine...cand o fi un pic mai marisoara o sa incerc sa fiu un pic mai altfel sa invete sa ma asculte...dar acum ea e inca mica...si merita sa fie rasfata mea... :face: |
|
 | |
patricia2006


 Numarul mesajelor: 336 Varsta: 27 Localizare: bologna Joburi/Distractii: mamica de printesa Stare de spirit: optimista Data de inscriere: 23/03/2008
 | Subiect: Re: De ce devin copii rasfatati Mar Apr 01, 2008 3:58 pm | |
| Daca nu i rasfam cand sunt mici cand o mai facem, eu tot o rasfat ca nu pot. si in plus o rasfata o mie de oameni pe langa noi. Matusa mea care are o gramada de bani si nu are copii, plus niste prieteni de familie tot cu bani multi, e rasfata de Doamne fereste. |
|
 | |
simohrencsar

 Numarul mesajelor: 2239 Varsta: 31 Localizare: lugoj Stare de spirit: vesela Data de inscriere: 24/03/2008
 | Subiect: Re: De ce devin copii rasfatati Mar Apr 01, 2008 10:13 pm | |
| eu cred ca o sa ii rasfatam indiferent de varsta pentru ca sunt copii nostri si ii iubim |
|
 | |
julia22

 Numarul mesajelor: 7641 Varsta: 31 Localizare: cluj napoca Joburi/Distractii: mamici active Stare de spirit: mereu aproape de tine:)) DESPRE NOI: mama IULIA tati CRISTIAN si piticul TONY-CRISTIAN Data de inscriere: 02/04/2008
 | Subiect: Re: De ce devin copii rasfatati Dum Apr 06, 2008 2:57 pm | |
| eu credca il rasfat ,dar ce sa fac mi drag cateodata mai avem si pedepse |
|
 | |
tic23tac


 Numarul mesajelor: 120 Varsta: 32 Localizare: italia Stare de spirit: o mamica fericita DESPRE NOI: claudia...roby Data de inscriere: 29/03/2008
 | Subiect: Re: De ce devin copii rasfatati Lun Apr 07, 2008 12:08 am | |
| recunosc din prima ca roby al meu este foarte rasfatat.mai ales ca este si primul baiat din generatia mea,va dati seama cum bunicii si parintii mei l-au alintat.sa nu mai zic de mine ca sunt in stare sa fac orice pt el.sa il vedeti cum se preface si cade in genunchi cu manuta la gura si incepe sa planga de parca s-a sfarsit lumea.il mai amenint cu lingura de lemn ca o mai folosesc pe pot de bat insa...numai i-o arat ca nu sunt in stare sa il ating.poate ca si din acest motiv face el ce vrea cu mine.cum pot sa il refuz ?doar este viata mea nu? aaa si mai este un motiv foarte mare din care baiatul meu a devenit asa rasfatat... eu la parintii mei nu am avut niciodata nimic,si nu aveti idee cat mi-as fi dorit cate ceva cat de minuscul..dar niciodata nu am avut si am suferit enorm.acum incerc sa dau lui roby tot ce eu nu am avut,sa fac sa nu simta lipsuri asa cum am simtit eu insa ...nu fac bine stiu :() |
|
 | |
corina28

 Numarul mesajelor: 2304 Varsta: 31 Localizare: Cluj-Napoca Joburi/Distractii: familia mea Stare de spirit: fericita si implinita DESPRE NOI: minunea noastra Alessia-Nicoleta si mami Corina. Data de inscriere: 26/03/2008
 | Subiect: Re: De ce devin copii rasfatati Lun Apr 07, 2008 11:29 am | |
| E interesant faptul ca stim ca ii rasfatam si tot o facem.Dar oare cine le poate rezista......eu una nu,desi o mai si cert si isi mai fura cite una la fundic. |
|
 | |
simohrencsar

 Numarul mesajelor: 2239 Varsta: 31 Localizare: lugoj Stare de spirit: vesela Data de inscriere: 24/03/2008
 | Subiect: Re: De ce devin copii rasfatati Lun Apr 07, 2008 2:23 pm | |
| asta e las ca cresc ei mari si ne rasfata si ei pe noi.ce spuneti? :face: |
|
 | |
tic23tac


 Numarul mesajelor: 120 Varsta: 32 Localizare: italia Stare de spirit: o mamica fericita DESPRE NOI: claudia...roby Data de inscriere: 29/03/2008
 | Subiect: Re: De ce devin copii rasfatati Lun Apr 07, 2008 3:46 pm | |
| sunt deacooooord!!! :222: |
|
 | |
petruta

 Numarul mesajelor: 3923 Varsta: 32 Localizare: bucuresti Joburi/Distractii: asistenta medicala Stare de spirit: o mamica fericita DESPRE NOI: mama: Petruta, tatal: Viorel, copilul: Leonardo Gabriel Data de inscriere: 24/03/2008
 | Subiect: Re: De ce devin copii rasfatati Lun Apr 07, 2008 3:50 pm | |
| si eu sunt deacord cu voi...eu am munk pe o sectie de neurologie si am vazut baieti care isi spalau mamele si le dadeau sa manance... |
|
 | |
Stefytza

 Numarul mesajelor: 16254 Varsta: 32 Localizare: Constanta Stare de spirit: Foarte fericita!!!!! DESPRE NOI: Stefy mamica de Isabela-Ioana. Data de inscriere: 24/03/2008
 | Subiect: Re: De ce devin copii rasfatati Lun Apr 07, 2008 4:36 pm | |
| Se mai intampla si minuni din astea Petruta.Dar cred ca mai rar. |
|
 | |
Vizitato Vizitator

 | Subiect: Re: De ce devin copii rasfatati Lun Apr 07, 2008 6:02 pm | |
| Desi sunt tentata sa o rasfat destul de tare, de multe ori incerc sa nu exagerez. Acum este itnr-o perioada in care chiar incepe sa planga daca nu fac ce vrea ea ... evident, incerc sa nu ma transfor in sclavul ei, dar sa recunoastem, de multe ori ne place f mult sa petrecem timpul cu piticii nostri, sa ii observam descoperind lumea. |
|
 | |
analis

 Numarul mesajelor: 2456 Varsta: 32 Localizare: Constanta Stare de spirit: Vesela...! DESPRE NOI: mami Carla /tati Adrian/Andra-Analis/Antonio Gabriel Data de inscriere: 05/04/2008
 | Subiect: Re: De ce devin copii rasfatati Mier Apr 09, 2008 8:04 am | |
| Se spune ca ei trebuie iubiti numai in somn ca sa nu devina rasfatati. |
|
 | |
Vizitato Vizitator

 | Subiect: Re: De ce devin copii rasfatati Mier Apr 09, 2008 2:59 pm | |
| si noi cand ne mai satisfacem dorinta de a-i iubi? ::: |
|
 | |
simo

 Numarul mesajelor: 518 Varsta: 29 Localizare: Dej, jud.Cluj Joburi/Distractii: Profesor Stare de spirit: mereu fericita Data de inscriere: 29/03/2008
 | Subiect: Re: De ce devin copii rasfatati Joi Apr 10, 2008 5:41 pm | |
| Si Ariana e rasfata.....i se fac toate poftele , nu doar de catre noi, dar mai ales de catre bunici, este prima nepotica si o iubesc foarte mult |
|
 | |
GABITA

 Numarul mesajelor: 627 Varsta: 33 Localizare: bucuresti Joburi/Distractii: asistenta medicala Stare de spirit: o mamica implinita Data de inscriere: 26/03/2008
 | Subiect: Re: De ce devin copii rasfatati Joi Apr 10, 2008 7:18 pm | |
| Se spune ca ei trebuie iubiti numai in somn ca sa nu devina rasfatati.
nu sunt de acord!!!!!! |
|
 | |
petruta

 Numarul mesajelor: 3923 Varsta: 32 Localizare: bucuresti Joburi/Distractii: asistenta medicala Stare de spirit: o mamica fericita DESPRE NOI: mama: Petruta, tatal: Viorel, copilul: Leonardo Gabriel Data de inscriere: 24/03/2008
 | Subiect: Re: De ce devin copii rasfatati Sam Apr 12, 2008 2:08 am | |
| nici eu nu sunt de acord... |
|
 | |
Stefytza

 Numarul mesajelor: 16254 Varsta: 32 Localizare: Constanta Stare de spirit: Foarte fericita!!!!! DESPRE NOI: Stefy mamica de Isabela-Ioana. Data de inscriere: 24/03/2008
 | Subiect: Re: De ce devin copii rasfatati Sam Apr 12, 2008 7:47 am | |
| E,cum numai in somn? Sunt doar niste copii! Treaba e sa nu exageram,mai ales cand fac prostii sa ii recompensam cu bunataturi.Atunci se invata ei prost.Cred eu. |
|
 | |
tania

 Numarul mesajelor: 14083 Varsta: 27 Localizare: ancona-satu mare DESPRE NOI: mama:tania tata:simone bebe:arianna si melissa Data de inscriere: 25/03/2008
 | Subiect: Re: De ce devin copii rasfatati Mar Apr 15, 2008 2:13 pm | |
| mai si u o rasfat pe arianna dar nu in mod exagerat.cand trebuie sa faca ceva...de vrea de nu tot face...sunt putin mai autoritara si-mi ies repede din sarite....dar nah.acum invat sa am mai multa rabdare...cate-o data treusesc,uneori nu... |
|
 | |
rozyca76

 Numarul mesajelor: 7309 Varsta: 36 Localizare: ploiesti Stare de spirit: o mamica fericita si implinita DESPRE NOI: mama: Rozalia, tatal: Adrian, bebe: Bianca Nicoleta Data de inscriere: 26/03/2008
 | Subiect: Re: De ce devin copii rasfatati Mar Apr 15, 2008 2:42 pm | |
| Am observat ca Bianca incearca sa ma pacaleasca dar cu taicasu nu-i merge!oricum e prea mica si nu intelege!Daca o certi ea rade si continua sa faca ce i-am interzis noi sa faca!Poate peste cateva luni se va schimba situatia! :idea: |
|
 | |
Vizitato Vizitator

 | Subiect: Re: De ce devin copii rasfatati Mar Apr 15, 2008 9:05 pm | |
| peste cateva luni o sa fie si mai rau ... dupa 1 an acum a mea a intrat in perioada in care ii trebe tot ce vede, daca nu ii dai, incepe cu planset, cu urlete, se impinge sa ajunga la ce vrea ... mai are putin si se pune in fund si da din picioare :() de vreo 2 sapt e asa ... am mai intrebat mamici si se pare ca asa e perioada asta si ca o sa mai dureze ... io-s la capatul puterilor cu nervii ... asa ca pregatiti-va pt si mai rau :()
nu pricepe ce inseamna nu e voie si cred ca mult timp nu vor pricepe ... si face multe chestii intentionat, de ex, ii dau sa manance carnita (ea mananca singura, cu propria mana) si o arunca pe sub masa la catel, in timpul asta se uita la mine strengareste si zambeste (cica sa imi distraga atentia) ... evident ca o vad mereu si ii zic ca nu e voie ... dar la ce imi folsoeste :no:
azi vroia sa mearga pe sosea ... si intr-un final, am pus-o plangand in carucior, ca ma saturasem sa o trag de mana si sa ii explic de ce nu e voie pe sosea (nu ca ar fi inteles ca e periculos) |
|
 | |
julia22

 Numarul mesajelor: 7641 Varsta: 31 Localizare: cluj napoca Joburi/Distractii: mamici active Stare de spirit: mereu aproape de tine:)) DESPRE NOI: mama IULIA tati CRISTIAN si piticul TONY-CRISTIAN Data de inscriere: 02/04/2008
 | Subiect: Re: De ce devin copii rasfatati Mar Apr 15, 2008 9:59 pm | |
| tony a devenit tare mamaos in ultimul timp ,numai mama in sus si in jos .tot dupa mine e ,nu il mai intereseaza nici tati,dar in parc e bine si fara mama asa mi de drag cateodata vine in brate si se uita la mine si repeta de 10 ori mama ,dar nu am voie numai la el sa ma uit si sa tin in brate :face: |
|
 | |
rozyca76

 Numarul mesajelor: 7309 Varsta: 36 Localizare: ploiesti Stare de spirit: o mamica fericita si implinita DESPRE NOI: mama: Rozalia, tatal: Adrian, bebe: Bianca Nicoleta Data de inscriere: 26/03/2008
 | Subiect: Re: De ce devin copii rasfatati Mar Apr 15, 2008 10:53 pm | |
| aoleu ma cam sperii iriss!eu incerc din rasputeri sa nu o rasfat ! :() |
|
 | |
Vizitato Vizitator

 | Subiect: Re: De ce devin copii rasfatati Mar Apr 15, 2008 10:58 pm | |
| sper sa treci repede irina peste perioada asta...succes |
|
 | |
petruta

 Numarul mesajelor: 3923 Varsta: 32 Localizare: bucuresti Joburi/Distractii: asistenta medicala Stare de spirit: o mamica fericita DESPRE NOI: mama: Petruta, tatal: Viorel, copilul: Leonardo Gabriel Data de inscriere: 24/03/2008
 | Subiect: Re: De ce devin copii rasfatati Mier Apr 16, 2008 12:30 am | |
| | julia22 a scris: | tony a devenit tare mamaos in ultimul timp ,numai mama in sus si in jos .tot dupa mine e ,nu il mai intereseaza nici tati,dar in parc e bine si fara mama asa mi de drag cateodata vine in brate si se uita la mine si repeta de 10 ori mama ,dar nu am voie numai la el sa ma uit si sa tin in brate :face: |
ce frumos. cred ca esti f fericita cand spune mami.. |
|
 | |
Vizitato Vizitator

 | Subiect: Re: De ce devin copii rasfatati Mier Apr 16, 2008 12:33 am | |
| e cea mai mare recompensa de la ei cand ne spun mama.... |
|
 | |
petruta

 Numarul mesajelor: 3923 Varsta: 32 Localizare: bucuresti Joburi/Distractii: asistenta medicala Stare de spirit: o mamica fericita DESPRE NOI: mama: Petruta, tatal: Viorel, copilul: Leonardo Gabriel Data de inscriere: 24/03/2008
 | Subiect: Re: De ce devin copii rasfatati Mier Apr 16, 2008 12:34 am | |
| da asa e...gabita al meu are zile cand spune mami fara sa-i spun eu si zile cand stau pe capul lui sa-mi zica macar o data mami... |
|
 | |
Vizitato Vizitator

 | Subiect: Re: De ce devin copii rasfatati Mier Apr 16, 2008 12:38 am | |
| acum dia spune si tata ff des....fiecare e mandru cand isi aduce numele... |
|
 | |
petruta

 Numarul mesajelor: 3923 Varsta: 32 Localizare: bucuresti Joburi/Distractii: asistenta medicala Stare de spirit: o mamica fericita DESPRE NOI: mama: Petruta, tatal: Viorel, copilul: Leonardo Gabriel Data de inscriere: 24/03/2008
 | Subiect: Re: De ce devin copii rasfatati Mier Apr 16, 2008 12:43 am | |
| asa e ...gabita a zis tata de la 6 luni si o tine langa de atunci tati in sus tati in jos... |
|
 | |
GABITA

 Numarul mesajelor: 627 Varsta: 33 Localizare: bucuresti Joburi/Distractii: asistenta medicala Stare de spirit: o mamica implinita Data de inscriere: 26/03/2008
 | Subiect: Re: De ce devin copii rasfatati Mier Apr 16, 2008 8:57 am | |
| gabita al meu intai a zis mama si apoi a inceput sa zica tata si cateva luni nu a mai zis mama,, acum a inceput sa zica iarasi si mama |
|
 | |
Vizitato Vizitator

 | Subiect: Re: De ce devin copii rasfatati Joi Apr 17, 2008 8:14 am | |
| asa si diana..a zis pe la 5 luni jumate mama...acum 2 sapt a inceput sa zica tata....si de cateva zile iar zice mama....hi hi....de bine ce radea tasu ca nu mai zice mama.... |
|
 | |
florares


 Numarul mesajelor: 136 Varsta: 37 Localizare: SIMERIA Stare de spirit: viata mea sunt ei: RAUL,RAULA si RARES DESPRE NOI: mami-FLORI.- tati-NICU si copii RAUL,RAULA si RARES Data de inscriere: 25/03/2008
 | Subiect: Re: De ce devin copii rasfatati Mier Apr 30, 2008 6:07 am | |
| RARES e un rasfatat si un alintat pt ca noi suntem multi si sa obisnuit sai facem poftele...  |
|
 | |
Vizitato Vizitator

 | Subiect: Re: De ce devin copii rasfatati Mier Apr 30, 2008 8:09 am | |
| si al meu asta micu e tare rasfatat ca e cel mic asa a fost si cel mare dar acum e mare si intelegator |
|
 | |
corina28

 Numarul mesajelor: 2304 Varsta: 31 Localizare: Cluj-Napoca Joburi/Distractii: familia mea Stare de spirit: fericita si implinita DESPRE NOI: minunea noastra Alessia-Nicoleta si mami Corina. Data de inscriere: 26/03/2008
 | Subiect: Re: De ce devin copii rasfatati Mier Apr 30, 2008 3:30 pm | |
| cred ca deocamdata nu le putem face nimic decit sa avem nervi de fier si sa incercam sa le explicam pe cit putem ce e voie si ce nu,nu avem intodeauna rezultate dar asta e......rabdare,pe care si eu mi-o pierd de multe ori cu Alessia. |
|
 | |
julia22

 Numarul mesajelor: 7641 Varsta: 31 Localizare: cluj napoca Joburi/Distractii: mamici active Stare de spirit: mereu aproape de tine:)) DESPRE NOI: mama IULIA tati CRISTIAN si piticul TONY-CRISTIAN Data de inscriere: 02/04/2008
 | Subiect: Re: De ce devin copii rasfatati Mier Apr 30, 2008 4:52 pm | |
| Si Tony prima data a zis tata ,mama zice numai de cateva luni |
|
 | |
simohrencsar

 Numarul mesajelor: 2239 Varsta: 31 Localizare: lugoj Stare de spirit: vesela Data de inscriere: 24/03/2008
 | Subiect: Re: De ce devin copii rasfatati Mier Apr 30, 2008 9:51 pm | |
| asta e ne place sa ii rasfatam asa ca nu are rost sa ne plangem ca sunt rasfatati |
|
 | |
Crina

 Numarul mesajelor: 702 Varsta: 37 Localizare: Suceava DESPRE NOI: Crina mami si fetita mea Denise. Data de inscriere: 24/03/2008
 | Subiect: Re: De ce devin copii rasfatati Vin Mai 02, 2008 8:19 pm | |
| Si pe Denise am rasfatat-o.Si acu incearca sa dea ea ordin in casa.Ea hotaraste cine sa faca patu,cine sa-i incalzeasca laptele...De multe ori incerc sa nu o ascult ,dar cand vad cum pune gurita si incepe sa planga,ma las pagubasa si ii fac pe plac. |
|
 | |
simohrencsar

 Numarul mesajelor: 2239 Varsta: 31 Localizare: lugoj Stare de spirit: vesela Data de inscriere: 24/03/2008
 | Subiect: Re: De ce devin copii rasfatati Sam Mai 03, 2008 7:21 am | |
| din cand in cand cred ca ar fi bine sa ii mai lasam sa si planga,deoarece asa ne santajeaza ei au vazut ca cu cateva lacrimi se rezolva orice |
|
 | |
ralu192000

 Numarul mesajelor: 521 Varsta: 34 Localizare: Ploiesti Stare de spirit: Fericita! Data de inscriere: 06/04/2008
 | Subiect: Re: De ce devin copii rasfatati Sam Mai 03, 2008 10:02 am | |
| Exact asta faceu acum, o las pe Ana sa urle, ca nu ii convine nimic daca nu ii fac pofta cand vrea ea. Aaaa, si dupa ce a terminat, sta dupa pat si ma spioneaza, ma cheama si daca vede ca nu o bag in seama, mai baga un urlet, iar ma spioneaza....Si la final zice senin, ca si cum nici nu ar fi fost nimic:"mami!" si vine la mine in brate. Sper sa nu mai faca scene daca nu o bag in seama... :() Gata, cat timp am scris eu aici s-a si terminat faza! Am scapat! :face: |
|
 | |
simohrencsar

 Numarul mesajelor: 2239 Varsta: 31 Localizare: lugoj Stare de spirit: vesela Data de inscriere: 24/03/2008
 | Subiect: Re: De ce devin copii rasfatati Sam Mai 03, 2008 1:52 pm | |
| hahaha, ma faci sa rad :suspect: |
|
 | |
Vizitato Vizitator

 | Subiect: Re: De ce devin copii rasfatati Sam Mai 03, 2008 2:44 pm | |
| | ralu192000 a scris: | Exact asta faceu acum, o las pe Ana sa urle, ca nu ii convine nimic daca nu ii fac pofta cand vrea ea. Aaaa, si dupa ce a terminat, sta dupa pat si ma spioneaza, ma cheama si daca vede ca nu o bag in seama, mai baga un urlet, iar ma spioneaza....Si la final zice senin, ca si cum nici nu ar fi fost nimic:"mami!" si vine la mine in brate. Sper sa nu mai faca scene daca nu o bag in seama... :() Gata, cat timp am scris eu aici s-a si terminat faza! Am scapat! :face: |
Ce tare Si eul il mai las sa planga caci in ultima vreme face smecherii cand nui convine ceva plange de ma dispera :() |
|
 | |
ralu192000

 Numarul mesajelor: 521 Varsta: 34 Localizare: Ploiesti Stare de spirit: Fericita! Data de inscriere: 06/04/2008
 | Subiect: Re: De ce devin copii rasfatati Sam Mai 03, 2008 4:48 pm | |
| Sunt maestri santajisti copilasii nostri cei dulci! :face: |
|
 | |
simohrencsar

 Numarul mesajelor: 2239 Varsta: 31 Localizare: lugoj Stare de spirit: vesela Data de inscriere: 24/03/2008
 | Subiect: Re: De ce devin copii rasfatati Dum Mai 04, 2008 1:20 pm | |
| si asta cred ca e deabia inceputul,stai sa vezi ce urmeaza |
|
 | |
Vizitato Vizitator

 | Subiect: Re: De ce devin copii rasfatati Dum Mai 04, 2008 9:24 pm | |
| asa zic si eu...dia pe zi ce trece mi se pare mai alintata....hi hi |
|
 | |
ralu192000

 Numarul mesajelor: 521 Varsta: 34 Localizare: Ploiesti Stare de spirit: Fericita! Data de inscriere: 06/04/2008
 | Subiect: Re: De ce devin copii rasfatati Mier Mai 07, 2008 12:28 pm | |
| Ca o fetita cocheta ce este, vali! |
|
 | |
MARYNA

 Numarul mesajelor: 673 Varsta: 27 Localizare: bucuresti Stare de spirit: happy everyday !! DESPRE NOI: mama= marina, tatal=razvan, copiil=andreea claudia Data de inscriere: 17/04/2008
 | Subiect: Re: De ce devin copii rasfatati Mier Mai 07, 2008 11:41 pm | |
| si andreea este o rasfata de toata lumea...mai ales de bunicii!!...de fiecare data cand mergem in vizita la soacramea...o rasfata non stop!! |
|
 | |
| | De ce devin copii rasfatati | |
|